Ofte stilte spørsmål
Q: Må vi flytte alle møblene før dere kommer?
A: Ja, alle møbler må flyttes før vi kommer. Dersom vi er nødt til å hjelpe med flytting eller klargjøring tar vi ekstra betalt for dette.

Q: Må vi vaske gulvene før dere kommer?
A: Nei, det er helt unødvendig. Det som må gjøres er å støvsuge gulvene grundig, og spesielt i sprekken mellom gulvet og veggen dersom du har tatt av listene.

Q: Må vi ta av listene?
A: Vi anbefaler alltid å ta av listene, men du velger selv. Fordelen med å ta de av er både å beskytte listene, at vi kommer 100% inntil veggene og at evt skyggeområder under listene blir utbedret en del.
Vi anbefaler spesielt sterkt å ta av listene om gulvet skal fargelegges.

Q: Blir det mye lukt?
A: Det kommer litt an på hvilket produkt du velger. Dersom du går for oljelakken, så lukter den en del den første dagen. Dersom du holder vinduer på gløtt og lukker dørene inn til rommene som er lakket reduseres lukten betydelig. Dersom du lufter godt forsvinner lukten etter lakken er herdet.
Olje lukter veldig lite.
Beis lukter veldig lite.

Q: Tar dere med dere støvet?
A: Nei, det gjør vi ikke. Skulle vi tatt med alle sekkene på alle jobbene vi gjør måtte vi hatt egne biler som kun kjørte støvsekker. Våre konkurrenter gjør heller ikke dette.
Vi samler alle sandpapir og legger det i en bodde. Du kan selv velge om du vil ta vare på de og bruke de selv, eller kaste de.
Støvet blir samlet opp i søppelsekker og satt på utsiden av bygget vi sliper.

Q: Hva om vi ikke blir fornøyd med resultatet?
A: Dette skjer omtrent aldri. Vi er flinke på å ha gode dialoger med kundene hele tiden, vise bilder og forklare hvordan resultatet blir.
Om du imot formodning ikke skulle bli helt fornøyd, kommer vi ut på plassen for å snakke om hva det gjelder. Vår førsteprioritet er alltid å ha fornøyde kunder, og strekker oss langt for å klare dette.
Dersom vi imot formodning ikke skulle komme til enighet vil du ha muligheten til å kontakte NPF. De vil da sende ut en representant, og vi er nødt å innfinne oss i hva denne representanten sier. (Har ikke skjedd til dags dato)

Q: Hva er forskjellen på oljelakk og vannbasert lakk?
A: Vannbasert lakk er hardere, sprøere og sterkere enn oljebasert lakk.
Vannbasert lakk legger seg oppå gulvet og “dreper livet” i treverket, mens oljelakken fremhever det.
Vannbasert lakk kan sprekke og biter kan løsne av det dersom det får slagskader mens oljelakken følger med i hakket og fortsetter å beskytte etter skaden er skjedd.
Vi bruker ekstremt sjelden vannbasert lakk. Oljelakk er det desidert billigste alternativet og er lagd for å gi utseendet til oljede gulv, og hardheten og vedlikeholdsfriheten til en lakk.

Q:Blir det mye støv av å slipe?
A: Nei, vi har de beste maskinene på markedet når det kommer til støvoppsamling. Dette sikrer deg som kunde en nærmest støvfri sliping.
Det som støver mest er når vi sliper trapper. Dette støver heller ikke mye og vi støvsuger opp etter oss. Vi holder alle dører lukket inn til andre rom slik at det lille støvet som kommer ikke sprer seg.
Vi får ofte komplimenter av hvor lite det støver når vi jobber.

Q: Tar dere penger for kjøring?
A: Ja, vi gjør det for å dekke inn diesel, bompenger, forsikring etc. Vi tar normalt sett ikke timebetaling for å sitte i bilen, så transportkostnadene er mye lavere enn hos feks elektrikere, rørleggere etc.

Q: Har dere avbestillingsgebyr?
A: Ja og nei. Dersom dere avbestiller når det er mer enn 1 arbeidsuke til oppdraget skulle utføres, har vi ingen avbestillingsgebyr.
Dersom dere avbestiller mellom 5 og 4 arbeidsdager før oppdraget skulle utføres er det et 10% gebyr for avbestilling.
Dersom dere avbestiller mellom 3 og 2 arbeidsdager før oppdraget skulle utføres er det et 30% gebyr for avbestilling.
Dersom dere avbestiller samme dag, eller dagen før oppdraget skulle utføres er det 50% gebyr på avbestilling.
% av oppdragets opprinnelige størrelse og totalsum. Kjøring kommer ikke med på avbestillinger.
Vi har disse avbestillingsgebyrene fordi det blir vanskelig for oss å ta inn nye oppdrag som kompenserer for tapt inntekt på så kort varsel. Jo nærmere oppdragets start desto mindre sjangs er det for å skaffe nytt oppdrag, og jo høgere blir gebyret. Dersom vi skaffer inn en annen jobb som erstatter din, blir det ingen gebyrer.

Q: Kan dere skifte gulv? Eller kan dere bare slipe?
A: Vi kan både slipe og legge gulv. Vi har begge jobbet som tømmermenn og gulveleggere og er godt kjent med parkettlegging. Vi har lagt parkett på flere store leilighetsbygg.

Fra galleriet:
Anbefalinger:
Vi har Rogalands mest fornøyde kunder! (Les mer)